Kdy můžete uplatnit odpočet daní při refinancování hypotéky?
Základ daně z příjmu můžete snížit o zaplacené úroky z úvěru na bydlení, a to až do maximální výše 300 000 Kč za rok. Tato výhoda je ukotvena v zákonu o daních z příjmu, který přesně vymezuje, co všechno se mezi hypoteční úvěry a úvěry poskytnuté na financování bytových potřeb počítá. Pro příklad uveďme pár nejčastějších bytových potřeb, mezi které patří třeba výstavba rodinného nebo bytového domu, koupě pozemku, který bude do 4 let od zakoupení zastavěn, splacení členského vkladu za účelem získání práva nájmu nebo jiného užívání bytu, či rodinného domu nebo vypořádání bezpodílového spoluvlastnictví manželů.
Jak na odpočet daní při refinancování hypotéky?
Při uplatnění daňové výhody musíte doložit několik nezbytných dokumentů, mezi které patří originál dokladu o výši zaplacených úroků a výpis z katastru nemovitostí (při prvním uplatnění odpočtu). Originál dokladu o zaplacených úrocích získáte buď u své banky, anebo stavební spořitelny. Zpravidla je tento dokument zasílán automaticky, v případě, že jej ale neobdržíte, není nic lehčího než kontaktovat banku či spořitelnu a o dokument zpětně zažádat. Tyto dokumenty přiložíte k daňovému přiznání nebo je odevzdáte u příležitosti ročního zúčtování na mzdové účtárně svého zaměstnavatele.
Při druhém refinancování opět uplatníte odpočet daní
Pokud jste svou stávající hypotéku refinancovali, nárok na odpočet daní stále máte, a nebojte se proto uplatnit je v plném rozsahu. V případě, že hodláte refinancovat podruhé, máte opět nárok na odpočet daní. V roce 2009 totiž vydalo Ministerstvo financí pokyn, podle něhož mají finanční úřady uznávat odpočet úroků z úvěrů na vlastní bydlení bez ohledu na počet refinancování. Tzn. i při každém dalším refinancování si můžete uplatnit odpočet úroků od základu daně bez ohledu na množství refinancování.
Máte ve svém okolí někoho, kdo o odpočtu daní při refinancování ještě neví?
Sdílejte tento článek s přáteli na sociálních sítích nebo ho odkažte na naše zkušené makléře.