Finanční poradenství v sobě z minulosti nese pachuť nepravostí a klamů. Na majetku druhých se všelijaké druhy podvodníků snažili přiživit odpradávna, výjimkou nejsou ani novodobé dějiny. Stačí vzpomenout na kauzy hýbající Českem krátce po sametové revoluci.
V rukách správné společnosti se finanční poradenství stává prostředkem k šetření času, nervů i peněz. Jak ale takovou instituci poznat?
Multilevelový marketing: Ne vždy jde o podvod
Pověst hypotečním makléřům a ostatním finančním poradcům kazí především některé společnosti z oblasti multilevelového marketingu. V rámci tzv. letadlového schématu se zástupci těchto institucí snaží zrekrutovat co největší množství podřízených.
Část výdělku těchto „pěšáků“ totiž putuje přímo do jejich kapsy. Více rekrutů znamená více peněz: Jen málokoho proto překvapí, že při náboru nových poradců (nezřídka čerstvých absolventů středních škol) hraje ústřední roli nátlak a manipulace. Stejné techniky pak poradci využívají i při prodeji nejrůznějších finančních produktů a služeb.
To ovšem neznamená, že by MLM společnosti byly do jedné spolkem podvodníků. Multilevelový marketing je legitimní způsob podnikání, na kterém začíná a pracuje celá řada špičkových poradců. Na první pohled svazující pravidla (konkurenční doložky, rigidní kariérní řád) vyvažuje mentorství, odborný dohled, disciplína a jasně nastavený systém odměn.
Broker poolové společnosti? Ano, ale…
Oproti MLM společnostem je struktura tzv. „broker poolů“ přehlednější. Pod jednotným konceptem zastřešují skupinu poradců, kterým – na základě dohody s vybranými finančními subjekty – poskytují pravomoc nabízet koncovým klientům výhodné nabídky a slevy.
Broker poolový systém cílí na experty, kteří už v oboru mají určité jméno, jsou zvyklí pracovat samostatně a dokáží zvládat i nejnáročnější překážky. Výhodou broker poolu je především absence konkurenční doložky, většina poradců si pochvaluje volnost v nastavení kariérního řádu i směru.
A co franšízy?
Koncept hypotečních franšíz funguje na podobném principu jako broker pooly. Na rozdíl od nich ale nabízí zastřešující koncept a branding jak na úrovni společnosti, tak jedince.
Franšízanti těchto společností mají po ruce portfolio všech hypotečních bank i stavebních spořitelen, výše jejich provize je standardně vysoká, neodvíjí se od volby té či oné instituce. Záleží jen na schopnostech daného makléře, s jakým umem klientův problém vyřeší.
Hypoteční poradce pracuje makléřským způsobem a předává do banky kompletní složku klienta, stará se o bezproblémové čerpání hypotéky a veškerou administrativu s tím spojenou, představuje vysokou hodnotu i pro realitní partnery, kteří jsou přímo závislí na výsledku procesu získání a především čerpání hypotéky svých klientů.
Buďte skvělí v tom, co děláte
Pokud chcete svoji profesní kariéru rozjet tak, aby Vás slušně uživila, je klíčové nesnažit se znovu "vynalézat kolo." Najděte si kvalitní podporu a zázemí, okopírujte know-how úspěšných a postupujte rychleji. Na stránce SPOLUPRÁCE se dočtete o dalších benefitech, které Vás určitě překvapí!
Nic neriskujete, máte možnost se předem seznámit se všemi podmínkami spolupráce. Je to Vaše šance, jak předběhnout konkurenci, naučit se nové věci a zjednodušit si podnikání v hypotékách a finančním poradenství.
VSTUPTE