Zdroj: Magazín Hospodářské komory ČR
Největší hypoteční makléř českého trhu díky projektu vzdělávání, který se uskutečnil za podpory strukturálních fondů EU (Operační program lidské zdroje a zaměstnanost), proškolil od června loňského roku na sto hypotečních makléřů.
Vzdělávání jako konkurenční výhoda
Kvalifikovaní a stále se vzdělávající zaměstnanci jsou jedním z nejdůležitějších pilířů každé společnosti bez ohledu na oblast jejího působení. „Jsem přesvědčen o tom, že kvalitní vzdělávací politika přináší společnosti konkurenční výhodu a zároveň umožňuje získat nové schopné zaměstnance, pro které je promyšlená vzdělávací politika signálem dobře fungující, zdravé firmy," říká Jan Kruntorád, ředitel GEPARD FINANCE, a dodává, že v období ekonomické nejistoty to platí dvojnásob.
Úspěch společnosti na trhu je jistě tím, co si přeje každý manažer. GEPARD FINANCE má však ještě další cíle: „Jako jednička na trhu hypotečních makléřů vnímáme určitou odpovědnost za to, co bude ‚standardem' na poli našeho podnikání," říká Jan Kruntorád a pokračuje: „Hypoteční makléřství je oborem velice specifickým a klade na zaměstnance vysoké požadavky. A my rozhodně chceme být hráčem, který za kvalitu svých zaměstnanců a franšízantů ručí."
Franšízový model a vzdělávání
Společnost GEPARD FINANCE funguje na bázi franšízingu, i proto je projekt vzdělávání Hospodářské komory pro společnost natolik zajímavý: „Jako franšízor neposkytujeme pouze právo užívat naši obchodní známku. Našim franšízantům dáváme k dispozici celé naše know-how a bez adekvátního vzdělávání se v našem oboru opravdu neobejdeme," vysvětluje Jan Kruntorád, který upřesňuje, že koncept společnosti GEPARD FINANCE byl vytvořen unikátně za podpory a poradenství RNDr. Jaroslava Tamchyny, ředitele Českého institutu pro franchising.
Kurzy absolvuje stovka „Gepardů"
Doposud proběhlo v GEPARD FINANCE 12 různých druhů kurzů ve 29 termínech. Celkem se zatím proškolilo přibližně 100 osob, z nichž každá se zúčastnila v průměru 3 kurzů. Jde zejména o hypoteční makléře, tedy o osoby, jež se každý den setkávají s desítkami klientů, kteří hledají financování bydlení. Náplní práce každého makléře je jak přímá komunikace s klienty a zaměstnanci bank, ale také každodenní update produktů a metodik všech bank operujících na českém trhu. „S ohledem na specifika tohoto povolání jsme kurzy zaměřili na rozvoj osobnostních a manažerských dovedností, důraz byl kladen zejména na komunikační a prodejní dovednosti, asertivní jednání, základní management konfliktů a efektivní řešení problémových a stresových situací," říká manažerka pro vzdělávání společnosti GEPARD FINANCE Renata Vachulková. Stranou však podle ní nezůstaly ani informační technologie: „Kurzy IT dovedností se zaměřením na některé počítačové aplikace měly velmi pozitivní ohlas, proto v nich budeme pokračovat i v následujících termínech." Do března 2013 je naplánováno dalších 10 různých typů kurzů ve 28 termínech rozdělených pro Čechy a Moravu.