Multilevel nebo broker pool? Možná ani jedno

Mediální poprask, v němž se do sebe vzájemně opírají zástupci multilevel marketingových společností a broker poolů nám může názorně ukázat výhody, ale především nevýhody obou obchodních modelů. Jednoduše pak lze dojít k závěru, že možná ani jeden model není ten pravý pro kvalitní poradenské či makléřské služby.

Multilevel nebo broker pool? Možná ani jedno

Multi-level marketing (MLM) je model založený na tom, že poradci nejsou odměňováni pouze za produkty, které osobně sjednají, ale získávají i podíl z produkce uskutečněné jinými poradci, které do systému přivedli. Zásadní motivační roli zde hraje kariérní systém. Mnoho poradců, především začínajících, potřebuje vedení a inspiraci u svých nadřízených ve struktuře, což je v systému MLM zajištěno.

Broker pooly pak představují takový model, kdy finanční společnost zastřešuje jednotlivé poradce či skupiny poradců a ti využívají služeb broker poolu a podmínek, které má firma vyjednané s finančními institucemi. Charakteristická je tedy plochá struktura řízení na rozdíl od MLM. Faktem je, že poradce v broker poolu má více svobody. V MLM systému je vaše svoboda omezena jeho pravidly. Nemůžete si vybrat váš obchodní model, protože tím je MLM se vším pozitivním i negativním. V poolu můžete své podnikání realizovat tak, jak nejlépe vyhovuje vašim preferencím, což ale také má své výhody a nevýhody.

V poslední době se v mediálním prostoru rozvířil spor mezi zástupci obou zmíněných modelů „podnikání“. Zmiňují se pochybnosti o kvalitě poradenství u MLM i u poolů. Jedni vidí budoucnost v MLM, druzí v poolech. Spekuluje se o tom, kde si poradce vydělá víc. Jakoby už ani nešlo o to nejdůležitější a to je klient. Žabomyší války mezi zástupci MLM a broker poolů jen dále zhoršují pošramocenou pověst finančních poradců.

Nízká odpovědnost za kvalitu produkce

MLM je efektivní prodejní systém, pokud je správně nastavený. Vyžaduje jednoduché a zpravidla exkluzivní produkty. Finanční poradenství jako „produkt“ či služba však není jednoduché a pokud se ho budeme snažit zjednodušit, není to pro jeho kvalitu žádoucí. Řada finančních poradců nejen v MLM pak funguje takovým způsobem, že klientům tlačí pojistný produkt, který je provizně nejlépe ohodnocen, i když nereflektuje skutečné potřeby klienta. V praxi pak poradci často sjednávají především investiční životní pojištění nebo přepojišťují starší smlouvy o životním pojištění. To je mimochodem velkým nešvarem českého trhu, na což poukazuje i Česká asociace pojišťoven.

Náš model v Gepard Finance takto nemůže fungovat, protože na všech hypotečních produktech máme přibližně stejnou výši provizí. Nepotřebujeme klientům doporučovat konkrétní bankovní domy jen proto, že nám dají větší provizi. A jak se říká: „Pojištění se prodává, hypotéka se musí udělat.“ Prodávat pojištění může kde kdo, ale udělat a vymyslet hypotéku a celé to dotáhnout do konce, včetně čerpání a všeho okolo, to už úplně každý neumí.

Pokud se tedy chcete realizovat jako kvalitní poradce a nikoliv jen prodejce často nevýhodných životek, řešením je specializace a využití zkušeností a podpory silného hráče na trhu.

Úzká specializace na hypotéky, expertní oblast, kdy poradce (hypoteční makléř) pracuje makléřským způsobem a předává do banky kompletní složku klienta, stará se o bezproblémové čerpání hypotéky a veškerou administrativu s tím spojenou, představuje vysokou hodnotu i pro realitní partnery, kteří jsou přímo závislí na výsledku procesu získání a především čerpání hypotéky svých klientů.

Gepard představuje alternativu k MLM i poolu

Gepard Finance nabízí výhodné podnikání na klíč formou franšízingu. Získáváte tedy praxí a zkušenostmi prověřený podnikatelský koncept a současně se můžete zaštítit zavedenou a silnou značkou Gepard Finance. Jako franšízový partner přitom zůstáváte z právního hlediska samostatným podnikatelem.
  

Proč podnikat v síti GEPARD FINANCE?
 

  • Ročně v hypotékách produkujeme 10 miliard korun
     
  • Evidujeme přes 50 tisíc spokojených klientů
     
  • Vypracovali jsme precizní know-how, návody a manuály
     
  • Dostanete kompletní systém franšízanta na klíč
     
  • Na úvod vás vyškolíme, budeme v tom pokračovat i v průběhu celé naší spolupráce
     
  • Získáte od nás marketingovou, metodickou a IT podporu a kvalitní podklady pro vaše klienty
     
  • Hypoteční servis klientů velkých realitních sítí a internetových portálů
     
  • Za každý obchod vám náleží zajímavá provize, motivujeme vás i dál
     
  • S našimi klienty jednáme fér – v rámci certifikátu kvality FÉR HYPOTÉKA 

 

Jak začít?

Nejsme největší poradenská firma, nemáme nejvíc makléřů ani nejmodernější technologie na světě. Přesto patříme mezi leadry trhu. Excelentní komunikace a podpora je to, co nás odlišuje.

Podívejte se na stránku GEPARD SPOLUPRÁCE a dozvíte se více.

 

Sdílejte článek

Podobné články z blogu

Comparator GEPARD FINANCE: Nejdůležitější nástroj pro hypoteční specialisty

Profese hypotečního makléře sebou obnáší velkou zodpovědnost, ale také značnou společenskou prestiž. Pokud svou práci děláte naplno, s chutí, odhodláním a kvalitně, lidé to ocení. Vy se stáváte uznávaným a vyhledávaným odborníkem a vaše značka nabývá...

Realitní byznys a výhody spolupráce s GEPARD FINANCE

Poptávka po vlastním bydlení každým rokem roste.Dosáhnout na hypotéku je však pro mnohé stále složitější. Přitom je v nejlepším zájmu každého realitního makléře, aby klient hypoteční úvěr získal a mohlo dojít k realizacirealitního obchodu,...

GEPARD & RENOMIA: Spojení silných

Společnost Gepard Finance je již řadu let největším hypotečním specialistou na českém trhu. Svým franšízovým partnerům, makléřům a klientům přináší v oblasti hypoték a úvěrů dlouhodobě řadu výhod a novinek. Cílem společnosti vždy bylo poskytovat ty...