Petra Kilianová, GEPARD Brno Husova: Franšíza pro mě byla nevyhnutelná
Baví mě ovlivňovat trh s hypotékami. Produktové a marketingové zázemí silné společnosti bylo i jedním z důvodů, proč jsem se rozhodla koupit franšízovou licenci Gepard. Motivoval mě k tomu nedostatek času, kdy jsem se nemohla sama postarat o všechny své klienty. Společně dnes jako tým dokážeme zvládnout rostoucí počet klientů a zároveň jim nabízet maximální odbornost.
Svobodné podnikání na klíč
Jednou z hlavních výhod franšízového systému je, že si sama můžu řídit, co budu dělat. Je to absolutně volný systém, kdy vedení franšízy nastaví jen základní pravidla a metodiku. Vše ostatní je pak na mně. To mě na tom baví, všechno si můžu dělat sama. Z centrály přichází podpora, ne příkazy. Plně mi to vyhovuje, protože špatně snáším, když mi někdo říká, co mám dělat.
Vzdělání a semináře pomohou
Co se týká systému vzdělávání Geparda, máme různé stupně školení makléřů: na hypoteční úvěry, na stavební spořitelny, jednotlivé certifikace. Centrála nás hodně prověřuje, aby v Gepardu pracovali opravdu odborníci.
Když jsem začínala, systém školení neexistoval. Teď je ale už plně rozvinutý do podoby zajímavých seminářů. Kdykoliv jsem byla na nějakém školení, něco jsem si z něho vzala. Máme školení na hypoteční úvěry a na celkovou metodiku, ale i na to, jakým způsobem je třeba se chovat ke klientům.
O akcích bank víme hned
Speciální výhoda Gepardu je podle mě v tom, že skoro o všech akcích bank se dozvídám dopředu. Tím pádem si u klienta mohu úvěr nastavit tak, aby to pro něj bylo co nejvýhodnější. Podle termínu akční nabídky buď proces zrychlím, nebo zpomalím. Osobně jsem se zúčastnila mnoha jednání, kdy jsme byli osloveni v rámci Gepardu, abychom vyzkoušeli určité produkty. Teprve potom je banka pustila na veřejnost.
Není to dlouho zpátky, kdy jsme během jednání s bankou řešili konkurenceschopnost jejich sazeb. Do tří týdnů nastal na trhu obrovský boom, protože banka šla se sazbami skoro o procento dolů. Je fantastické, že člověk dokáže ovlivnit takové věci.
Banky nás berou
Gepard je tak velká společnost, že dokáže na trh zezadu působit. Jednotlivé banky a ředitelé poboček nás zvou zhruba jednou měsíčně na jednání, kdy si řekneme, co banka dělá špatně, co by měla zlepšit, jak to funguje metodicky.
Individuální výhody pro klienty
Vyjednáme si individuální slevy na úrokových sazbách, protože standardní úroková sazba už nestačí. Každý klient je VIP klient a potřebuje individuální podmínky. Je pro mě hodně důležité, že si dokážu s jednotlivými bankami nastavit naprosto individuální podmínky, takže jakákoliv konkurence je potom bezpředmětná.
Máme v portfoliu 13 bank plus 5 stavebních spořitelen a 3 nebankovní společnosti na menší úvěry. Na pobočce máme i vrchního pojišťovacího makléře, který je schopen dělat pojištění pro všechny pojišťovny. Osobně nejsem zastáncem toho, když jediný člověk zprostředkovává hypotéky, pojistky a stavební pojištění najednou. To se nedá zvládnout. Umíte všechno, a v podstatě neumíte nic.
Motivační odměny
Provizní systém Gepardu je nastavený tak, že jsme z produktů všech bank placeni prakticky stejně, což je hodně důležité. Takže v podstatě nezáleží na tom, jestli si s některým ředitelem nebo ředitelkou rozumím více či méně, a je mi jedno, jestli sjednám produkt té či oné banky. Chci jen, aby byl spokojený klient. Já už v podstatě žiju jen z klientů, kteří získali doporučení od jiných mých klientů.
Silný marketing dělá centrála za nás
Spojení s Gepardem považuji za silnou výhodu. Díky metodice, informacím a marketingu. Hodně klientů nás oslovuje z internetu – centrálního webu www.gpf.cz. Minimálně jeden z pěti klientů si nás sám najde na internetu a osloví nás, že chce pomoci s hypotečním úvěrem.
Myslím si, že reklamy není nikdy dost. Přiznám se, že já sama se teď nevěnuju marketingu a reklamě. Šířím jméno spíše z druhé strany – pro mě je to jednodušší a finančně méně náročné. Takže marketing je stoprocentně podporou, protože když zavolá klient z internetu a vybere si vás jako konkrétní osobu z mnoha společností, mnoha set tisíc makléřů – reklama určitě funguje.
Pomoc s navazováním nových partnerství
Pro nového makléře jsou stěžejní realitní kanceláře. Je důležité mít partnery a známé v oboru – účetní, právníky, speciálně realitní kanceláře – a domluvit si realitní kanceláře, tak aby se obracely na vás. 95 % realitních kanceláří má svého hypotečního makléře, takže je třeba ukázat, že to funguje i jinak a lépe. Když jsem začínala, většina realitních kanceláří měla makléře vlastního a vyhrála jsem jen tím, že jsem rychlá a klienti byli maximálně spokojeni.
Nic není zadarmo
Je ovšem důležité, aby měl makléř nějaký vnitřní drive, musí pracovat naprosto samostatně, nesmí se zastavit na místě. Musí přemýšlet nad tím, co by se dalo vylepšit nebo co dalšího může udělat.
Makléř si musí uvědomit, že když nemá klienta, nesmí spát ráno do dvanácti, ale musí se snažit kontaktovat nové realitní kanceláře. Je potřeba ten byznys vyvíjet, a tohle zapálení velká spousta makléřů nemá, takže najít schopného makléře je problém. Pokud ten člověk bude mít základní logické myšlení, bude se mu chtít pracovat, a hlavně bude mít chuť komunikovat s lidmi, podnikání bude stále vzkvétat. Tak jako mně.
Petra Kilianová, GEPARD Brno Husova e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
|