Jak může klient předejít zamítnutí žádosti o hypoteční úvěr ze strany banky?
Bc. Libor Orság, DiS.
majitel franšízy GEPARD Brno Štefánikova
V dnešní nelehké turbulentní době doporučuji klientům bezplatné služby hypotečního makléře, který zná rozmanitou metodiku bank a je schopen nastavit konstrukci hypotéky nejenom dle orientace na sazby, ale také na klientův záměr a možnosti. Až po celkové analýze situace klienta můžeme posoudit, která banka je pro něj vůbec "průchozí" a nejvýhodnější.
Abychom mohli analýzu situace klienta provést, potřebujeme od klienta pravdivé a úplné informace. Je třeba všechny klienty upozornit, že čím přesnější a pravdivější informace nám poskytnou, tím přesněji mu lze poradit s výběrem banky. Někteří klienti ve snaze "vylepšit" svoji bonitu mají tendenci zatajovat výdaje, o kterých se banka v procesu schvalování stejně dozví.
Komplikované schvalovací procesy bank jsou jedním z významných důvodů, proč se na hypotečního makléře obrátit. Dobrý makléř ušetří klientovi čas i finance.
Anna Havlíková
majitelka franšízy GEPARD Ostrava Mařákova
Žadatel o hypoteční úvěr musí vždy poskytnut úplný a pravdivý přehled o všech svých závazcích. Pokud tak neučiní a banka na skryté závazky přijde, z pravidla žádost o úvěr zamítne. Dalším důležitým faktorem při posuzování žádosti o hypoteční úvěr je měsíční zatížení rodinného rozpočtu či jednotlivce.
V případě, že klient zvažuje pořízení nemovitosti formou hypotečního úvěru, je nutné promyšlené finanční plánování. U většího počtu závazků a tím pádem vyššího měsíčního zatížení, je v některých případech řešení formou konsolidace stávajících úvěrů za účelem sjednání výhodnějších podmínek a hlavně snížení měsíční splátky. Nejčastější příčinou pro zamítnutí hypotečního úvěru je negativní zápis v registrech, proto všem doporučuji své závazky hradit včas, ve stanovené výši a dodržovat stanovené smluvní podmínky.
Martin Bernklau
majitel franšízy GEPARD Liberec Na Františku
V prvé řadě by měl klient zvolit takového hypotečního makléře, který se dobře orientuje v metodikách bankovních domů a je aktivní. Takovému makléři by měl klient důvěřovat, měl by pochopit, že makléř je na jeho straně a pracuje v jeho prospěch. Je tedy důležité, aby klient uvedl všechna fakta a veškeré informace pravdivě.
Pro schválení úvěru je pochopitelně důležitá i činnost makléře: především je třeba pochopit opravdovou potřebu klienta, aby se mohla zvolit vhodná konstrukce obchodu a nežádalo se tam, kde mají v současnosti „nejlepší nabídku", ale tam, kde klientovi úvěr opravdu poskytnou.
Špatná prvotní volba banky a z ní plynoucí zamítnutá žádost zvyšuje riziko neposkytnutí úvěru i v jiných bankovních domech.
Jana Rákosníková
majitelka franšízy GEPARD Praha 6 Podbabská
Klient by měl předejít zamítnutí úvěru tím, že bude vždy předpokládat, že by mohl úvěr potřebovat. Tedy bude optimalizovat své daňové přiznání jen do té míry, aby zůstal bonitní. Dále musí klient své již existující závazky platit řádně a včas, protože každý negativní záznam v registru ztěžuje poskytnutí úvěru.
Pokud klient ví, že bude v nejbližší době potřebovat úvěr, neměl by měnit zaměstnání, zkušební doba většinou bývá problém.
Schvalování úvěru stěžuje i zbytečné obcházení bank klientem, protože každé zamítnutí je už v další bance vidět a je negativní referencí.
Klient by měl o sobě poskytovat pouze pravdivé informace, protože skutečnosti, které zamlčel, stejně vyjdou najevo a klient už je vnímán jako nedůvěryhodný.