Podnikat sám na sebe jako živnostník nebo majitel menší rodinné firmy je něco jiného, než být součástí léty i spokojenými zákazníky prověřeného gigantu. A o to u franšízového podnikání ve své podstatě vlastně kráčí. Být jedním důležitým dílkem obří skládačky má své silné stránky, ale také několik slabostí, jimž jsme se věnovali v předchozích článcích. Dnes se společně podíváme na to, jak založit vlastní franšízu v jednom z nejoblíbenějších odvětví současnosti – bankovnictví.
Připravit se, pozor, začínáme!
V současné době je na našem trhu zhruba 200 prověřených franšízových konceptů. Drtivá většina z nich působí v oboru služeb a obchodu. Finančnictví a bankovnictví zde ovšem tvoří také významné procento. Pokud jej hodláte ještě o něco navýšit, pak nepodceňte začátek.
V případě, že nemáte s franšízovým podnikáním doposud žádné zkušenosti, je ideální zjistit si maximum dostupných informací o principu fungování franšízové sítě, o povinnostech a právech franšízora i franšízanta, o případných rizicích, ale i výhodách, které s tímto podnikatelským konceptem získáte. Jedině tak se můžete posunout k dalšímu kroku.
Vybíráme zavedenou značku
Dalším krokem je výběr značky, která má neotřesitelné jméno v tuzemském nebo celosvětovém měřítku. V rámci tohoto kroku je obezřetnost na místě, ne každá franšíza totiž splňuje základní pravidla a kritéria franšízového podnikání. Nedokonalostmi může být například neexistence provozní příručky, informačního systému, grafického manuálu nebo právního základu, který by odpovídal etickému kodexu podnikání ve franšízingu.
Při špatné volbě se vám může investice v podobě času i finančních prostředků nepěkně prodražit. Nejste-li si svým výběrem tak úplně jistí, vyplatí se konzultace se zástupcem Českého institutu pro franchising.
Jde do tuhého: podepisujeme smlouvu
Pokud jste si již vybrali společnost, pod jejíž hlavičkou hodláte podnikat, je důležité prostudovat její podmínky franšízového podnikání. Tyto informace jsou v drtivé většině uvedeny ve franšízových smlouvách a franšízových manuálech, mnohdy i na oficiálních stránkách dané společnosti, ale dozvědět se je můžete na osobní schůzce se zástupcem dané společnosti.
Některé společnosti, a Gepard Finance není výjimkou, pořádají také pravidelné open meetingy, na které jsou zváni všichni zájemci o vlastní franšízu.
Jakmile vstřebáte nové informace a seznámíte se s podmínkami franšízy, přichází jeden z nejdůležitějších procesů – podpis franšízové smlouvy a odkoupení licence.
Ceny těchto licencí se u jednotlivých společností různí a zpravidla se jedná o částky pohybující se v našich podmínkách v rozmezí 50 až 250 000 Kč.
Tyto franšízové smlouvy se zpravidla uzavírají na dobu jednoho roku, až dvaceti let. U společnosti Gepard Finance se franšízová licence obnovuje vždy po 5-ti letech.
Výhodou systému Gepard Finance jsou nízké vstupní poplatky a prakticky žádné průběžné poplatky.
Franšízový systém je nastaven tak, aby maximalizoval zisky svých franšízantů.
Poplatky za něco, co (ne)má smysl
Jakmile podepíšete franšízovou smlouvu, můžete se pustit do podnikání pod hlavičkou ověřené společnosti. Při své činnosti se ovšem musíte držet zajetých pravidel a zásad, které jsou ukotvené v podepsané smlouvě, příručkách i manuálech. Nezbytnou součástí celého franšízového podnikání je také placení pravidelných příspěvků (zhruba 1 – 15 % z obratu), z nichž je financována třeba metodická a marketingová podpora, kterou pro své franšízanty společnost zajišťuje.
Další finanční prostředky plynou také na nejrůznější druhy kurzů a školení, díky nimž se mohou franšízanti neustále zdokonalovat a ze společných financí jsou u mnohých společností mimo jiné hrazeny také nejrůznější druhy marketingových materiálů nebo další nezbytné výdaje, jež by musel řadový makléř či poradce za standardních podmínek hradit v plné výši ze své vlastní kapsy.
Jak začít s franšízou u Gepard Finance?
Pokud vás výše uvedené řádky neodradily, ba právě naopak motivovaly k uskutečnění svého podnikatelského záměru, pak vyzkoušejte, jaké to je podnikat pod ochrannými křídly společnosti Gepard Finance. Začít můžete takřka okamžitě. Stačí vyplnit krátký dotazník, na základě kterého vás bude kontaktovat zástupce společnosti Gepard Finance, jenž vás seznámí s dalšími detaily a nezbytnostmi. Domluvit se také rovnou můžete na osobní schůzce nebo se zúčastnit výše zmíněného open meetingu, na němž se taktéž dozvíte vše podstatné.
Zajímá vás spolupráce s Gepard Finance?
Více informací na webu GEPARD SPOLUPRÁCE